Orange lanceert het grootste aanbod aan ALCATEL ONETOUCH-telefoons met toegewezen Facebook® functionaliteit in Afrika en Europa

Orange lanceert het grootste aanbod van ALCATEL ONE TOUCH-telefoons met speciale Facebook®-functionaliteit in Afrika en Europa

• Orange introduceert eenvoudige, betaalbare en sociale telefoons onder € 100 voor een brede doelgroep in meer dan vijftien landen*
• Het nieuwe aanbod omvat de ALCATEL ONE TOUCH 908F Android-smartphone, een van de meest betaalbare Android-smartphones op de markt, alleen verkrijgbaar bij Orange

Orange introduceert vanaf K4 2011 voor Afrika en Europa een exclusief aanbod van drie nieuwe en betaalbare telefoons met vergaande Facebook-integratie. Zo hebben meer Orange-klanten dan ooit tevoren snel en eenvoudig toegang tot een rendabele sociale ervaring.

Dankzij het breedste aanbod van telefoons met ingebouwde Facebook-functionaliteit onder € 100, waaronder de nieuwe ALCATEL ONE TOUCH 908F Android-smartphone, kunnen Orange-klanten kiezen voor de telefoon die het beste voldoet aan hun wensen. De sociale-netwerkmogelijkheden van Facebook keren terug in elke functie van deze telefoons, van camera tot contacten, met de speciale ‘F’-toets voor direct uploaden en rechtstreekse communicatie. Orange-klanten kunnen de telefoons tevens aanschaffen met betaalbare bundels en abonnementen met onbeperkte Facebook-toegang zonder extra datakosten.

Deze aankondiging is onderdeel van de strategie van Orange om klanten optimaal te laten profiteren van hun digitale leven en een zo groot mogelijke doelgroep toegang te geven tot mobiele diensten zoals Facebook. Deze telefoons worden geleverd met een voordelige, niet eerder beschikbare prijsstelling, en met aantrekkelijk geprijsde bundels en abonnementen, waardoor de mobiele Facebook-ervaring rijker en breder beschikbaar wordt en voor de eerste keer ook kan worden aangeboden aan klanten in bepaalde regio's waar dit eerder niet het geval was.

"De opkomst van de smartphone en de explosieve ontwikkeling van sociale netwerken hebben de wijze waarop mensen contact onderhouden en inhoud delen, volledig veranderd. Tot nu toe hadden veel consumenten in Afrika en Europa niet de mogelijkheid om tegen een betaalbare prijs een telefoon met vergaande Facebook-integratie aan te schaffen," zegt Yves Maitre, Senior Vice President of Mobile Multimedia and Devices bij Orange. "We vinden dat Orange een belangrijke rol moet spelen bij de realisatie van een rijke online ervaring voor onze klanten en dankzij deze en toekomstige samenwerking met Facebook en ALCATEL ONE TOUCH kunnen we de mobiele toegang tot sociale media verder vergemakkelijken voor onze klanten."

"Orange en Facebook hebben een gemeenschappelijk doel om in heel Europa en Afrika mensen mobiel toegang te geven tot sociale media," aldus Henri Moissinac, hoofd van de afdeling Mobile Business bij Facebook. "Deze telefoons en onze doorlopende samenwerking met Orange zorgen ervoor dat mensen eenvoudig kunnen communiceren en delen met met hun vrienden op Facebook, overal en altijd, en in sommige gevallen voor de eerste keer kunnen kennismaken met het mobiele web."

Orange hanteert een duidelijk strategie die erop is gericht de ODM-portfolio uit te breiden van 15 naar 20 procent en klant zo meer keuze te bieden in het prepay- en postpaysegment. Door de portfolio uit te breiden via partnerschappen zoals deze, kan Orange klanten kwalitatief hoogwaardige en betaalbare telefoons boordevol intuïtieve, nuttige en unieke services en functies aanbieden.

De telefoons in deze startportfolio zijn, met de lancering in Roemenië en Polen tegen het einde van 2011, verkrijgbaar in meer dan vijftien landen en worden gedurende 2012 in meer landen op de markt gebracht.

De portfolio bestaat uit drie telefoons waarmee klanten eenvoudig foto's kunnen plaatsen en taggen, reacties op een prikbord kunnen achterlaten en Facebook-vrienden kunnen synchroniseren met hun adresboek. De telefoons zijn de ALCATEL ONE TOUCH 585F, ONE TOUCH 813F, en ONE TOUCH 908F (Orange Vancouver in Roemenië).

585_Steel_grey
813F_Black
908F_Bluish_Black
ONE TOUCH 585F
ONE TOUCH 813F
ONE TOUCH 908F

“ALCATEL ONE TOUCH zet zich ervoor in om onze portfolio met smartphoneproducten uit breiden en het leven van mensen te verrijken met geavanceerde functies. We zijn er trots op onze samenwerking met Orange en Facebook en kunnen de eerste telefoons aanbieden die zijn voortgekomen uit dit partnerschap," zegt dr. George Guo, CEO van TCL Communication Technology, dat ALCATEL ONE TOUCH inzet als een van zijn merken. "Deze exclusieve telefoons leveren een fantastische geïntegreerde sociale-netwerkervaring en hebben een speciale 'f'–toets voor directe toegang en rechtstreeks uploaden, en bieden Orange-klanten een aantrekkelijke combinatie van betaalbaarheid en kwaliteit."